Díky projektu Postcrossing jsme navázali spolupráci se základní školou z holandského Dongenu. Jejich učitelka angličtiny dostala pohled od našich žáků a oslovila nás s nápadem udělat společný jazykový projekt v anglickém jazyce. U nás i u nich se zapojili vybraní žáci osmého ročníku. Nejdříve jsme si vyměnili představovací dopisy a potom jsme začali pracovat na otázkách ohledně svých škol. My jsme vymýšleli otázky o tom, co by nás zajímalo o jejich škole a oni zase o té naší. Naše děti se ptaly, jaké jazyky se v Holandsku učí, jak dlouho trvá jedna vyučovací hodina, jak dlouhé jsou u nich přestávky, zda jezdí na školní výlety, jestli si ve škole mohou koupit svačinu, jestli dostávají zadarmo učebnice, jaké mají učitele atd. Celkem děti vymyslely 25 otázek, které jsme v powerpointové prezentaci poslali do Dongenu. Od holandských žáků nám přišla prezentace s jejich otázkami. Další částí projektu bylo natočení videa, kde jsme odpovídali na otázky, kdy začíná a končí škola u nás, jaké předměty se učíme, kdo jsou naši oblíbení učitelé, jak trávíme přestávky, jaká jídla dostáváme ve školní jídelně, jak vypadá naše škola atd. K videu jsme připojili i nějaké fotografie z třídních projektů (Virtuální cesta do Londýna, Sněhuláci, Kluci a holky obráceně), připojili jsme i fotografie z našich třídních výletů, obrázky ze školy a video jsme poslali do Holandska. Od Holanďanů jsme dostali čtyři vlogy, kde nám odpověděli na naše otázky a představili nám svoji školu. Vzhledem k současnému lockdownu v Holandsku ještě naše video čeká na svoje představení, ale podle reakcí paní učitelky Annemieke věříme, že jsme odvedli dobrou práci. Velké poděkování patří všem dětem, které se projektu věnovaly. Jsou to Anička, Kája, Káťa, Denča, Míša, Kája, Denča, Matěj, Michal, Kuba, Michal, Radek a Štěpán. Věřím, že to nebyl poslední společný projekt a časem se nám třeba podaří zapojit i další skupiny z naší školy. Díky mezinárodním projektům nemají žáci jen příležitost zlepšovat se v cizích jazycích a procvičovat si angličtinu, ale mají i možnost poznat jinou kulturu a rozšířit si své obzory za hranicemi naší země. Zpracovala: Jana Guličuková